Frågor och svar

Hur beställer jag?

Läs om hur en beställning går till under menyn "Så handlar du".

Vad erbjuder ni för betalningsalternativ?

Som medlem finns två betalningsalterantiv, betalkort (Visa eller Mastercard) eller faktura. Vid betalning via faktura tillkommer fakturaavgift 29 kr.

Betalningstiden är normalt 14 dagar och betalning sker till vårt bankgiro.

Hur lång är leveranstiden?

Leverans från vårt lager sker normalt samma dag eller en arbetsdag efter lagd beställning.

Hur skickas mina produkter?

Vi skickar som företagspaket, vilket betyder att din adress måste vara bemannad. Vi skickar med flera olika fraktbolag. För att veta vilket bolag din försändelse skickas med, kontakta din säljare.

Vad händer om varan inte hämtas ut?

Vi debiterar 300 kronor för ej uthämtade varor. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och returnera till oss.

Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. Att returnera paketet är billigare än att inte hämta ut det.

Hur gör jag en retur?

Du har full ångerrätt i 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Varan måste vara säljbar och returneras i sin originalförpackning. Varans skick bedöms vid ankomsten till lagret. Kontakta kundtjänst vid retur och uppge orsaken till returen. Vi skickar en retursedel som alltid måste medfölja det gods som skickas tillbaka. Returer utan retursedel hanteras ej. Vi betalar tillbaka pengarna till ditt konto inom 30 dagar.

Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på platsen. Har du öppnat paketet och upptäcker skada så kontakta oss med detsamma. Behåll alltid orderbekräftelse.

Notera att fraktkostnaden vid returer och byten betalas av dig som kund. Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara, så återbetalar vi samtliga fraktkostnader samtidigt som vi betalar tillbaka det du lagt ut för varan.